Flugschule //


Über uns und unsere Flotte

Flugakademie – Anerkannte Ausbildungsorganisation (ATO)


Die Flugschüler müssen Fluginformationen, entsprechende Instruktionen und eine
echte Flugerfahrung aus erster Hand erhalten. Aus diesem Grund stützt sich unsere Flugschule auf erfahrene Piloten aus dem kommerziellen oder Militärbereich als Fluglehrer.

In Slowenien gründeten wir 2012 die von der EASA anerkannte Flugschule mit dem Ziel künftigen Piloten eine höchst professionelle Ausbildung anzubieten basierend auf unserer weltweiten Cargo- und Passagiererfahrung.

Die Flugakademie ist eine von der EASA anerkannte Ausbildungsorganisation (SI.ATO.021), die eine sowohl praktische als auch theoretische Ausbildung gemäß den EU OS FCL Standards gewährleistet, mit Gültigkeit in allen JAA Ländern. Das Einreichen der Lizenz in anderen Ländern bedeutet in der Regel ein kurzes Verwaltungsverfahren.

In der Flugakademie sind uns Professionalität und ein entsprechendes Flugtraining äußerst wichtig. Wir verwenden äußerste Sorgfalt bei der Auswahl unserer Ausbilder und Fluglehrer, die meisten von ihnen mit Flugerfahrung für große Airlines. Ob Ihr Ziel die professionelle Pilotenlizens ist oder Sie nur als Hobbypilot fliegen möchten, die Ausbildung in der Flugakademie wird auf höchstem Niveau und unter Einhaltung aller Sicherheitsmaßnahmen stattfinden. Wir versprechen, uns um jeden, der hier zu uns zur Ausbildung kommt, persönlich zu kümmern.

Für jeden Mitarbeiter der Flugakademie ist der Erfolg der Flugschüler das oberstes Ziel.

Lage


Unsere Flugakademie befindet sich auf dem Internationalen Flughafen Maribor (LJMB, MBX) in Slowenien.

- international kontrollierter Flughafen CTR und TMA Maribor
- Betonlandebahn
- instrumentengestützter Anflug und Landung
- nur einige Kilometer außerhalb von Maribor gelegen, der Kulturhauptstadt Europas 2012
- großartige geographische Lage, nur 20 Minuten Flugzeit nach Österreich, 30 Minuten nach Kroatien oder Ungarn.

Was uns auszeichnet


- Zertifizierung nach EASA Vorschriften und Regularien
- Wir fliegen 365 Tage pro Jahr, 24 Stunden pro Tag
- Wir bieten eine abgeschlossene theoretische und
praktische Ausbildung von 0 bis ATPL, in Übereinstimmung mit JAA Vorgaben.
- Gut ausgebildete Trainer und Piloten mit langjähriger Erfahrung in der Luftfahrt.
- Unsere ATPL-Absolventen weisen eine hohe Erfolgsquote bei den
CAA Prüfungen 4 auf.
- Online-Test-Portal mit aktueller Themenstellung.
- Moderne, interaktive, audiovisuelle Schulungsmethoden.
- Umfangreiches Schulungsmaterial, Videos und interaktive Lernsoftware.
Most flight schools in the EU train in either Cesna or Piper aircraft. We have also Tecnam aircrafts, young and produced in EU. We train in all types and belive that well trained pilot should be quilified in both high wing as well as low wing aircraft which gives our students a district advantage over students from other schools.

Tecnam P92JS


The Tecnam P92JS with high wing design is used in our Private and Commercial Pilot Courses.
Proficiency in the Tecnam P92JS helps our students to meet the EASA testing requirement.

Powered by Rotax912S3 100 hp engine, the two seats Tecnam P92JS has a 110 kts maximum cruise speed a climbe rate of 1500 fpm and 400 nm range. The Tecnam P92JS is a relatively easy airplane to fly and an easy transition from the Cessna 152 or Piper Tomahawk.

Tecnam P2006T


The Tecnam P2006T is used in our multiengine, instrument andinstructor courses. Powered by two Rotax 912S3 engines with100 hp, the four seats Tecnam P2006Thas a 135 kts maximumcruise speed, climb rate of 2000 fpm, and a 700 nm range. With its wide cabin comfort, low profile instrument panel, complete instrumentation and avionics (including IFR GPS) and stable high wing profile aircraft, the Tecnam P2006T has proven to be a popular choice for multiengine training.
For additional training we are using also

Commander C114b


The Comander C114b is used in our commercial, instrument and flight instructor training courses.
Powered by a 260 hp fuel injected Lycoming, the four seats Commander C114b has a 140 kts maximum
cruise spee, 1100 fpm rate of climb, and an 665 nm range. It’s performance make the Commander C114b
the ideal complex transition trainer. From the C114b to the Tecnam P2006T, Piper Seminole or Seneca, you
will find the transition smooth and easy.

Simulator


When operating simulator you will be impressed withthe high degree of realism. You will immediately notice
that all the cockpit equipement, including flight,engine, and system controls and indicators are modeled
after actual aircraft part, giving the student very realistic feedback.

Additionally simulator uses?aerodynamic models that are collected while flying actual aircraft. All this leads to high fidelity flight simulation that is apparent from engine starting, through taxi, takeoff, climb, course, slow flight, stalls, descent and landing.?We arrange FNPT II/B737/A320

Practical and theoretical training


We provide complete practical and theoretical training for fixed wing aircrafts.
- top quality study materials
- professional lecturers - many of whom are airline pilots with many
years of experience
- large classrooms with projectors and computers and internet access
- on-line question bank
- video materials
- interactive educational materials
- aviation library
We are specialized in complete training from zero to frozen ATPL.

Theoretical courses

- ATPL(A) - Airline Transport Pilot License
- PPL (A) - Private Pilot License?
- CPL (A) - Commercial Pilot License?
- IR(A) - Instrument Rating

Flight training

- PPL (A)/(H) - Private Pilot License?
- CPL (A)/(H) - Commercial pilot license
- IR (A) - Instrument rating?
- FI (A) - Flight instructor?
- IRI (A) - Instrument rating instructor?
- Night qualification?
- Trial introductory flights?
- Time building

Aviation English

- ICAO language proficiency?
- ICAO English refresh course
- IR English according to EU OPS FCL

The structure of the flight training


The trainees will start with theoretical course for PPL and PPL flight training at the same time.

Night qualification is integrated into PPL training.

After obtaining the Private Pilot License, the trainees will attend the ATPL theoretical course. The ATPL-theory is the highest level of theory available in the aviation industry..

While attending the ATPL theoretical course, the trainee will start the instrument qualification flight training (IR). Upon completion of IR, the trainee will continue with commercial flight training and then proceed to multi engine training.

Kontakt Flugschule


Dogu Mah. Ihlamur Sk. No: 31/2-3
Pendik, Istanbul / Turkey


Mob : +49 171 3131100
Tel : +90 216 375 43 43

Mail: training@express-airways.com